Sepetim

Sepetinizde ürün yok

Organik Sohbetler #10

Organik Sohbetler #10

 

Organik Sohbetler'de bu ay jimnastik antrenörü Galip Koca ile jimnastiğin çocukların gelişimindeki önemi hakkında sohbet ettik.

Hoşgeldiniz. Sizi aramızda görmek güzel.

Davetiniz için teşekkürler!

Akıllara gelen ilk soruyla başlayalım. Jimnastiğe başlamanın yaşı var mıdır?

Tüm spor dallarının temelinin jimnastik olduğunu söyleyebiliriz. Önceden jimnastiğe başlama yaşı 6 olarak kabul edilirken, yeni yapılan araştırma sonuçlarına göre daha da erken yaşlarda, 3-4 yaş gibi, jimnastiğe başlanabileceğini söyleyebiliriz. Jimnastiğe erken yaşlarda başlayan çocukların psikomotor, bilişsel ve duyusal olarak daha hızlı geliştikleri gözlemlendi. 3 yaştan itibaren çocuklar jimnastik temelli oyunlar ile jimnastikle tanışabilir.

Jimnastiğe erken yaşta başlamanın faydalarını biraz daha açalım mı?

Aslında çocukların spor yapmasındaki esas amaç kardiyovasküler dayanıklılıklarını artırmak, sinir-kas koordinasyonunu güçlendirmek, kuvveti ve esnekliği geliştirmek olmalıdır. Fiziksel uygunluk günlük yaşamın verimli bir şekilde idame ettirilmesi ve spor faaliyetlerinin uygulanabilirliği için önemli. Genelde, kişinin kuvvetine, dayanıklılığına, koordinasyonuna, çabukluğuna ve bu unsurların birlikte kullanılmasına bağlı olarak çalışma kapasitesini artırmak olarak tanımlayabiliriz. Çocukların fiziksel uygunluk seviyelerinin geliştirilmesinde en önemli branş jimnastiktir ve çocukların denge, sürat, kuvvet, çeviklik gibi motor becerilerini güçlendiren bir spordur. Erken yaşta jimnastik eğitimine başlayan çocuklarda lokomotor, yani koşma, sıçrama, tırmanma hareket devresinin maksimum düzeyde geliştiği görülüyor.

Küçük yaşta jimnastiğe başlayan çocuklar için nasıl bir program uygun?

Derslerin çocukların bilişsel, duyusal, psikomotor gelişimleri dikkate alınarak programlanması gerekir. Her yaş grubunun antrenman süresi ve zorluk derecesi birbirinden farklıdır. Örneğin, 2013 Kasım’da doğan bir çocuk ile 2013 Şubat ayında doğan çocuğun psikomotor ve bilişsel gelişimi arasında farklılıklar vardır. Güvenli bir ortam içerisinde ideal yaş grupları oluşturularak çocukların özgüvenlerinin gelişmesine katkıda bulunmak önemli. Çocukların derslerde eğlenceli vakit geçirirken aynı zamanda spor disiplini içerisinde psikolojik, sosyolojik ve fizyolojik açıdan gelişim sağlanması için ideal öğrenme ortamı oluşturulmalı.

Çocuklar büyüdükçe program nasıl farklılaşıyor?

Her yaş grubunun kendine özel antrenman saati ve zorluk derecesi vardır. 3 yaş öğrencisiyle özellikle 45 dk. 1 gün ders yaparken, 5-8 yaş öğrencisiyle 1 saat 2 gün antrenman yapılmalı. 8 yaş üzeri öğrencilerle ise 2 saat ve üstü, haftada 4-5 gün antrenman yapılabilir. Dersleri performans ve hobi grubu olarak ikiye ayırabiliriz. Hobi gruplarının ders süresi ve antrenman günü daha azken, performans grubunun ders sayısı artırılabilir.

 

 

Önemli bir soru ile bitirelim. Sporu çocukların hayat biçimi haline getirmek için neler yapabiliriz?

  • Aile bireyleri, çocuklara örnek oluşturacak şekilde spor yapmalı veya kendileri de fiziksel olarak aktif olmalı.
  • Çocukların spora katılımları desteklenmeli.
  • Antrenör derslere katılacak çocukların sadece kronolojik yaşını değil, olgunluklarını, vücut yapılarını, yeteneklerini ve cinsiyetlerini göz önünde bulundurarak sınıflandırmalı ve çalışma programlarını ona göre hazırlayarak çocuklara sporu sevdirmeye destek olmalı.
  • Okulların ve spor kulüplerinin işbirliğine de büyük ihtiyaç var.

 

Tüm bilgiler çok değerliydi. Çok teşekkür ederiz

Ben de davetiniz için yeniden teşekkür ediyorum. Görüşmek üzere.

Önceki
Sıradaki

Blog posts

Tarafından

Tarafından